INBOUND verrattuna OUTBOUND-MARKKINOINTIIN
Inbound-markkinointi on kasvattanut suosiotaan vuosien varrella, sillä se on todettu tehokkaaksi tavaksi houkutella ja sitouttaa asiakkaita. Monet yritykset ovat siirtymässä perinteisestä outbound-markkinoinnista kohti inbound-markkinointia, kuten sisältömarkkinointia, hakukoneoptimointia ja sosiaalisen median markkinointia.
Ostokäyttäytyminen on muuttunut internetin myötä. Internetti on siirtynyt yhä enemmän älypuhelimiin ja trendi jatkuu samaan suuntaan. Perinteisen markkinointimallin (outbound-markkinointi) rinnalle on tullut nykyaikainen inbound-markkinointi.
Ostaminen on muuttunut merkittävästi. Ennen valta oli myyjällä, koska hänellä oli viimeisin tieto tuotteesta. Nykyään valta on siirtynyt ostajalle. Hän hakee tietoa tuotteesta internetistä, ennen kun tekee hankintapäätöksen.
MITÄ ON INBOUND-MARKKINOINTI
Inbound-markkinointi on markkinointikeino, jossa potentiaalinen asiakas ottaa itse yhteyttä markkinoijaan. Inbound-markkinointia toteutetaan internetin avulla ja tyypillisinä välineinä ovat hyödyllinen sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointi, hakusanamainonta ja sosiaalisen median hyödyntäminen.
Inbound-markkinoinnissa asiakkaalle ei tyrkytetä mitään. Tavoitteena on se, että asiakas löytää itse yrityksen omilla ehdoilla ja aikataululla.
MITÄ ON OUTBOUND-MARKKINOINTI
Outbound-markkinointi edustaa vanhaa myyntimallia, kuten kylmäsoitot, suoramarkkinointi, roskapostitus. Outbound-markkinointi perustuu siihen, että markkinoija lähestyy aktiivisesti potentiaalisia asiakkaita eri markkinointiviesteillään.
INBOUNDIN JA OUTBOUNDIN EROT
Inboundissa houkutellaan asiakasta ottamaan yhteyttä, kun taas outboundissa markkinoija ottaa yhteyttä asiakkaaseen, vaikka hän ei olisi kiinnostunut tuotteesta. Erona on markkinoinnin suunta, myös vapaaehtoisuus ja tyrkyttäminen.
https://financesonline.com/inbound-marketing-statistics/
YHTEENVETO
Valtaosa ihmisistä etsii tietoa tuotteista ja palveluista internetistä. Ihmiset ovat kyllästyneet perinteiseen markkinointiin. Löytyykö vielä henkilöitä, jotka ovat iloisia, kun joku kauppaa lehtiä puhelimella? Ai kuinka mahtava, kun soitit! Kerro rauhassa mitä myyt, olen niin innoissani! Tai kun tulee niitä roskaposteja! Mahtavaa, taas uusi laihdutuslääke keksitty!
On tärkeää muistaa, että markkinointistrategian valinta riippuu yrityksen tavoitteista, kohdeyleisöstä ja resursseista. Monet yritykset hyödyntävät sekä inbound- että outbound-markkinointia integroidussa markkinointistrategiassaan saavuttaakseen parhaat tulokset.
Perinteinen markkinointi, outbound, ei ole kuollut. Sitä tarvitaan edelleen, mutta sen merkitys tulee vähenemään. Tällä hetkellä vielä noin 15 % uskoo mainoksiin.
Inbound-markkinointimalli valtaa alaa. Yhä useammat ovat siirtymässä nykyaikaiseen markkinointimalliin, koska siinä on tulevaisuus; se on tehokkaampaa ja edullisempaa.
Ota rohkeasti yhteyttä!
Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä - me olemme valmiina auttamaan sinua matkallasi kohti menestystä!
OTA YHTEYTTÄ!AJANVARAUS ZOOM-TAPAAMISEENBlogikirjoituksia
-
05 kesä 2024Chatbotin Hyödyt Yrityksille: Opas & Vinkit
-
06 tammi 2024Luo Menestyvä Google Business Profiili 2024!
-
04 tammi 2024Miten rakennetaan verkkokauppa WordPress alustalle 2024?
-
02 tammi 2024Kotisivujen mobiilioptimointi
-
29 joulu 2023Kotisivujen markkinointi ja hakukoneoptimointi
-
25 joulu 2023Miten AI muuttaa kotisivuja vuonna 2024?
-
22 joulu 2023Verkkosivuston optimointi: paranna konversiota ja myyntiä
-
20 joulu 2023Miten suojata web-sivusto hakkereita vastaan?
-
03 joulu 2023Miksi laadukkaat kotisivut ovat yrityksen menestyksen kulmakivi?
-
30 marras 2023Kuinka suunnitella houkuttelevat kotisivut pienyritykselle?
-
27 marras 2023Paranna verkkosivuston käytettävyyttä asiantuntijavinkkiemme avulla
-
25 marras 2023Microsoft Ads vs Google Ads - kumpaa kannattaa käyttää?
-
23 marras 2023WordPress kotisivut yritykselle - Laadukkaat ja helppokäyttöiset sivut
-
20 marras 2023Miksi yrityksen kotisivut kannattaa tilata ammattilaiselta?
-
18 marras 2023Sisällönhallintajärjestelmät: Ammattilaisen kokemuksia ja näkemyksiä
-
06 marras 2023Sähköpostimarkkinointi ja miksi se on tärkeää
-
04 marras 2023Lisää kotisivujesi näkyvyyttä hakukoneoptimoidulla sisällöllä
-
30 loka 2023Verkkosuunnittelun trendit 2024 - kotisivut yritykselle
-
26 loka 2023Miksi verkkokauppa on niin suosittu?
-
23 loka 2023Valmistautuminen kotisivujen hankintaan - Yrittäjän opas
-
20 loka 2023Yritysten kotisivujen nopeuden ja suorituskyvyn parantaminen on avain menestykseen
-
11 loka 2023INBOUND verrattuna OUTBOUND-MARKKINOINTIIN
-
09 loka 2023Miten parannetaan yrityksen kotisivujen näkyvyyttä?